Zašto je škola tako…

DreamShaper v7 Create an image of a language school with white 1 e1690486439699

Zašto je škola tako…

AI Brzi sažetak

  • Svako izvješće svakog analitičara velikih podataka diljem svijeta govori o tome kako Generacija Alpha konzumira goleme količine videosadržaja – pa napravimo to, i ne, nemojmo staviti učitelja ispred bijele ploče s iPhoneom na stalku, pogledajmo sadržaj koji konzumiraju i napravimo nešto za što znamo da će uživati i iz čega će učiti.
  • Što je to s našim obrazovnim sustavom što ga čini tako dosadnim, stresnim, beskorisnim, depresivnim i dugotrajnim i što možemo učiniti da to promijenimo.
  • Retorika na konferencijama da se obrazovanje nije promijenilo od industrijske revolucije nije ništa novo, a obično je popraćena prijedlogom da bi dodavanje dodatnog dijela temeljne tehnologije u učionicu moglo promijeniti sve.

Dosadna, stresna, depresivna, loša i iscrpljujuća. Ovo su 5 prijedloga koje Google automatski nudi. Učenici diljem svijeta pitaju se zašto je škola tako nezanimljiva – i žele odgovore!

Učenje je bitno za život. Jeste li se ikada zapitali zašto su ljudi jedna od rijetkih životinjskih vrsta rođenih bez sposobnosti hodanja? To je zato što su nam glave prevelike! Kad bismo se u maternici razvili do stupnja u kojem bismo već mogli hodati i komunicirati od prvog dana, ne bismo prošli kroz porođajni kanal. Umjesto toga, evoluirali smo da bismo se rodili prije nego što smo razvili ove bitne vještine, s našom DNK programiranom za urođenu sposobnost učenja.

Djeca lako upijaju znanja i vještine iz svoje okoline. Uhvate jezik jednostavno promatrajući druge i neprestano postavljaju pitanja – “Zašto je voda mokra?”, “Odakle dolaze misli?”, “Zašto rakovi nemaju obrve?” – javite se ako znate odgovore.

“Ako odete razgovarati s djecom u vrtiću ili s djecom u prvom razredu, naći ćete razred pun znanstvenih entuzijasta. Postavljaju duboka pitanja. Pitaju: ‘Što je san, zašto imamo prste na nogama, zašto je mjesec okrugao, kada je rođendan svijeta, zašto je trava zelena?’ Ovo su duboka, važna pitanja. Izviru iz njih kao izvori. Odeš razgovarati s učenicima 10. razreda i ništa od toga. Postali su nezainteresirani. Između vrtića i 10. razreda dogodilo se nešto strašno.”

– Carl Sagan

Profesor George Land angažiran je od strane NASA-e da izradi procjenu koja testira kreativni potencijal raketnih znanstvenika. Traže divergentne mislioce koji problemima mogu pristupiti iz različitih perspektiva i ne odustaju kada se jedan put pokaže kao slijepa ulica. Nepotrebno je reći da morate biti u samom gornjem postotku da biste došli do sljedeće faze zapošljavanja. Budući da test nije specifičan za znanje, profesor Land odlučio ga je dati petogodišnjacima da vidi kako se snalaze. 98% djece u dobi od 5 godina postiglo je razinu kreativnosti genijalca. Istu tu djecu, 5 godina kasnije, samo 30% doseglo je istu razinu, još 5 godina kasnije pali smo na 12%. Kada se testira odrasle, samo oko 2% dostiže razinu genijalne kreativnosti. Negdje usput, naučili smo našu djecu da odustanu od rješavanja problema i kreativnog gledanja na svijet.

Što je to s našim obrazovnim sustavom što ga čini tako dosadnim, stresnim, beskorisnim, depresivnim i dugotrajnim i što možemo učiniti da to promijenimo?

Retorika na konferencijama da se obrazovanje nije promijenilo od industrijske revolucije nije ništa novo, a obično je popraćena prijedlogom da bi dodavanje dodatnog dijela temeljne tehnologije u učionicu moglo promijeniti sve! Vjerujem da su nam potrebne mnogo drastičnije mjere. Svijet se pomaknuo dalje i razvija se sve bržim tempom, te mali koraci prema novom sustavu ili dodavanje zvona i zviždaljki sustavu koji već imamo neće biti dovoljno; jaz će se povećati. Za većinu ljudi svrha obrazovanja je postići dobru karijeru, a ipak, način na koji radimo u školama je nevjerojatno odmaknut od načina rada većine odraslih – osobito nakon potresa koji je prouzročila pandemija.

Umjesto da nabrajamo dugi popis nedostataka u školskom sustavu, radije bih se usredotočili na tri područja koja bi se mogla poboljšati efikasnom upotrebom tehnologije: relevantnost, fleksibilnost i pristupačnost.

“Edukatori su prestravljeni činjenicom da je njihova zastarjelost udaljena samo nekoliko iteracija – ali tražilice i umjetna inteligencija ne rade ako ne postavimo dobra pitanja – to je ono što trebamo podučavati.”

Relevantnost

Nije li čudno da često krivimo studente za njihovu neangažiranost? Biste li krivili gledatelja filma za to što mu je film dosadan? Vjerujemo da znamo savršen način na koji bi učenik trebao učiti i očekujemo da se prilagodi ovoj strukturi ili da bude označen kao remetitelj – ironično je da je biti remetitelj u “stvarnom svijetu” često brz put do uspjeha. Postoji onoliko načina učenja koliko ima ljudi na planeti i očekivati da se svi prilagode određenom načinu učenja može biti učinkovit način za izgradnju škole od cigle i žbuke, ali sigurno neće uspjeti za svako dijete.

Rješenje je veća raznolikost u obrazovanju. Trebali bismo slaviti raznolikost pristupa podučavanju koje nude različite škole i poticati različite metodologije. Svako izvješće svakog analitičara velikih podataka diljem svijeta govori o tome kako Generacija Alpha konzumira goleme količine videosadržaja – pa napravimo to, i ne, nemojmo staviti učitelja ispred bijele ploče s iPhoneom na stalku, pogledajmo sadržaj koji konzumiraju i napravimo nešto za što znamo da će uživati i iz čega će učiti!

ChatGPT je pokazao svijetu moć posjedovanja svjetskog znanja nadohvat ruke. Učitelji su prestravljeni činjenicom da je njihova zastarjelost udaljena samo nekoliko iteracija – ali tražilice i umjetna inteligencija ne rade ako ne postavimo dobra pitanja – to je ono što trebamo podučavati, a to je ono što je fasciniralo djecu prije nego što smo ih odvratili od njihove kreativnosti. Potaknimo studente da istraže zašto rakovi nemaju obrve!

“Kućno školovanje postalo je prljava riječ tijekom pandemije, ali kada se pravilno izvede, školovanje na daljinu otvara svijet mogućnosti da se učenici održe angažiranim, a istovremeno nudi istu fleksibilnost rada koju njihovi roditelji uživaju.”

Fleksibilnost

Rad od kuće – noćna mora svakog poslodavca! Bilo da smatrate da je rad od kuće blagoslov ili prokletstvo – tu je da ostane. Mnoge karijere u postpandemijskom dobu koje ne zahtijevaju da zaposlenici svakodnevno dolaze u ured nastavile su svojim timovima nuditi fleksibilnost gdje i kada rade, uglavnom zbog pozitivnih učinaka koje je to imalo na produktivnost i dobrobit zaposlenika. Nova industrija kućnog iznajmljivanja svojih domova nomadskim radnicima opremljenim profesionalnim radnim prostorima i fleksibilna rješenja za radni stol kao što je WeWork postala su popularna. Međutim, ako ste roditelj, možete zaboraviti na pridruživanje ovom novom stilu života. Škole nisu baš usvojile ovaj koncept rada od kuće, a kućno školovanje je postalo prljava riječ tijekom pandemije, ali kada se pravilno izvede, školovanje na daljinu otvara svijet mogućnosti da se učenici održe angažiranim, a istovremeno nudi istu fleksibilnost rada koju njihovi roditelji uživaju. U Otto Krake Online školi razvijamo jedinstveni hibridni model koji eliminira potrebu da se školovanje odvija na jednoj geografskoj lokaciji i vraća vlasništvo nad obrazovanjem učenicima.

“Međuškolsko umrežavanje pruža učenicima priliku da uče o drugim kulturama od vršnjaka, usvajajući osnovne vrijednosti tolerancije i poštovanja.”

Pristup

Nemoguće je uvijek dobiti najbolje učitelje ili stručnjake iz industrije u škole, ali to ne znači da djeca ne bi trebala imati pristup. Jednostavna postava web kamere i računalnog zaslona omogućuje nam da najbolje svjetske edukatore i najinovativnije vođe dovedemo u svaku učionicu kako bismo inspirirali i angažirali učenike. Istina je da svaka lokacija nema stabilan internet, ali studije pokazuju da 63,5% svjetske populacije sada ima pristup internetu, a taj broj se svake godine povećava. Stoga pitanje neće biti kako se povezati na internet, već što se konzumira na internetu. Tehnologija ne samo da omogućuje pristup svjetskim stručnjacima, već i olakšava komunikaciju među studentima. Najbolje učenje često se događa kada potičemo učenike na međusobnu raspravu – Upute kolegama Harvardskog profesora Erica Mazura su fantastičan primjer kako se to može implementirati u učionicu. Međuškolsko umrežavanje pruža učenicima priliku da uče o drugim kulturama od vršnjaka, usvajajući osnovne vrijednosti tolerancije i poštovanja, kao i sagledavanje problema iz novih perspektiva, što sve pridonosi diverzitetu razmišljanja – i potencijalnoj karijeri raketnog znanstvenika.

Ne postoji jedinstven odgovor na problem neangažiranosti u školama, a rješavanje ovog izazova zahtijeva diverzifikaciju naše obrazovne ponude kako bismo podržali širok raspon sposobnosti učenja, stilova i interesa. Tehnologija je fantastičan alat koji se može iskoristiti kako bi obrazovanje postalo relevantnije, fleksibilnije i pristupačnije – ali za to su potrebni inovativni i kreativni edukatori. Nadamo se da će sljedeći put kada pretražujemo “Zašto je škola tako…”, slijediti – inspirativna.

Podijeli:

Upisi u tijeku!

Pročitajte još i...

Probajte Otto Krake bez obveza!

otto krake footer background

Otto Krake je škola njemačkog i engleskog jezika za djecu od 3 do 16 godina koja inspirira i osnažuje djecu da ostvare svoje ideje dok razvijaju vještine koje traju cijeli život.

© 2016-2024. Napravljeno s ljubavlju u Mostaru.